Відділ гуманітарної роботи

Законодавча база

Питання та відповіді

Користування Автоматизованою системою реєстрації гуманітарної допомоги

Особливості митного оформлення: відповіді на запитання щодо користування Автоматизованою системою реєстрації гуманітарної допомоги

Яким чином проходити митне оформлення, враховуючи оновлення правил ввезення та обліку гуманітарної допомоги – зібрали відповіді на поширення запитання нижче. 

  • Що робити, якщо під час проходження митного контролю дані про вашу організацію не відображаються у Єдиному реєстрі отримувачів  гуманітарної допомоги? 

Перевірте, чи під час реєстрації в системі ви обрали опцію приховати ці дані (ця можливість створена для військових підрозділів у першу чергу)

Для того, щоб ваші дані відображались, зайдіть в Автоматизовану систему у розділ “Реєстрація отримувача” або меню “Дані отримувача” – зайти у функцію “Внесення змін в дані отримувача” та натисність “Ні” в кінці сторінці під текстом “Чи є отримувач суб’єктом, дані якого, згідно чинного законодавства, не мають відображатися у публічному доступі”. Після цього потрібно натиснути “Подати запит” і підтвердити подання запиту на заміну даних. 

Інформація про отримувача відображається у реальному часі в публічному доступі Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги.

  • Чи можливо, щоб співробітник Державної митної служби не зміг побачити декларацію у системі? 

Важливо, що працівникам Державної митної служби доступні для перегляду та опрацювання лише декларації зі статусом “Очікує митного оформлення”. Якщо такого статусу немає, то працівник не зможе здійснювати митне оформлення з саме цією декларацією. Якщо користувач бачить цей статус в особистому кабінету, а працівник ДМС ні, то варто звернутись на Гарячу лінії Державної митної служби за номером 044-247-27-06.

  • Що робити, якщо митне оформлення завершилось, а статус декларації в системі не змінився? 

Наразі триває налагодження процесу обміну інформацією з Державною митною службою. Кінцевий статус декларації має бути “Пройшло митне оформлення”. Якщо після митного оформлення статус не змінився, не хвилюйтесь, після налагодження інтеграцій статус має змінитись на коректний. Поруч з цим, радимо запитати на пункті пропуску про можливість друку декларації або контрольного талону та поставити на нього штамп. Це буде підтвердження оформлення гуманітарної допомоги. 

  • Як діяти у випадку, якщо статус створеної в системі декларації не змінюється на “Очікує митне оформлення”? 

Спробуйте створити нову декларацію та використати її для митного оформлення. 

  • Що робити, якщо створили декларацію, але товари, що прямують до України, відрізняються від зазначених в декларації? 

Створіть нову декларацію та вкажіть всі товари, які їдуть до України. Використовуйте саме цю декларацію для митного оформлення. Якщо ж ви вже перетнули кордон, а допомога, заявлена в декларації, не збігається із фактично отриманою, заповніть інвентарізаційний опис, де вкажіть різницю. 

  • Як оновити інформацію по отримувача в системі, якщо він вже був давно зареєстрований в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, але у нього змінилися деякі дані? 

Оновлена інформація завантажується автоматично з Єдиного реєстру отримувачів. 

Якщо є потреба змінити інформацію, то варто зайти в меню «Дані отримувача», обрати функцію «Редагування». У разі необхідності, можна змінити або додати контактні дані. Натиснути «Подати запит» і підтвердити подання запиту на заміну даних. Оновлені дані щодо отримувача буде одразу видно в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги. 

За посиланням  дивіться відеозапис лекції щодо особливостей митного оформлення гуманітарних вантажів, створеного за підтримки Народної Самооборони Львівщини, Інституту розвитку, БФ «Разом для України» та ІСАР Єднання. 

Чи може керівник організації делегувати право вносити дані в систему іншій особі?

Друзі, продовжуємо відповідати на питання щодо роботи в новій автоматизованій системі. 

Зокрема, чи обов’язково керівнику організації, яка ввозить благодійну допомогу, щоразу при формуванні електронної декларації особисто вносити дані та підписувати документи в системі? Чи він може делегувати ці повноваження?

Відповідаємо: Керівник робить перший крок, реєструючи організацію в Реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги. 

Для цього він заходить в систему за КЕП, виданим на юридичну особу, дані про яку зазначено в ЄДР з правами підпису. Потім  вносить необхідну інформацію про організацію і отримує доступ до власного електронного кабінету.

Після цього він може делегувати право вносити дані та підписувати документи іншим особам, яких на те уповноважить. 

Щоб отримати це право людині достатньо зайти в систему за КЕП юридичної або фізичної особи, потім:

  •  обрати в меню «Кабінет запиту повноважень»
  • в Кабінеті – завести дані про себе, як представника отримувача, внести дані про організацію (або завантажити з ЄДР), завантажити документи (cвідоцтво про акредитацію, установчий документ, витяг з Єдиного державного реєстру)
  • подати запит на підтвердження прав

Керівник у своєму кабінеті в меню обирає опцію  “підтвердження повноважень”  і підтверджує запит. 

Після цього уповноважена особа може вносити дані і працювати  в системі. 

Звертаємо увагу, що у подальшій роботі уповноваженій особі необхідно буде використовувати той КЕП (юрособи чи фізособи), за яким вона вперше заходила в систему   і отримала право на підпис і заведення даних по цьому ключу. 

Загалом керівник організації може делегувати це право п’ятьом особам.

У разі необхідності – повноваження можна відізвати.

Як зареєструватись в Реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги та інші питання

1. Перейдіть на сайт https://good.gov.ua/ .

2. Якщо вас не має в Реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, зареєструйтесь за допомогою КЕП та підтвердіть дані про організацію. Це займає кілька хвилин. Детальніше у відео 

3. Заповніть дані про вантажі та декларацію в системі. Інструкція за посиланням 

4. Отримайте унікальний код гуманітарної допомоги.

5. Сформуйте Декларацію в системі.

6. Назвіть цей код під час митного оформлення на кордоні.

7. Розподіліть вантаж.

8. Якщо є розбіжності між декларацією та фактично отриманим товарами – заповніть в системі інвентаризаційний опис. Інформацію про те, як оформити інвентаризаційний опис дивіться у відео 

9. Подайте автоматичний звіт про цільове використання гуманітарної допомоги в цифровій системі.  Що дані з декларації або інвентаризаційного опису будуть підтягуватися в звіт автоматично.

10. У випадку якщо були допущені помилки при поданні інвентаризаційного опису чи звіту, користувач до кінця місяця в якому було подано інвентаризаційний опис або звіт, може подати уточнюючий звіт або інвентаризаційний опис.

Детальну інструкцію з користування системою можна знайти за посиланням . Також за посиланням можна знайти відповіді на запитання , які найчастіше виникали під час запровадження нових правил.

Маєте запитання щодо реєстрації та користування в Автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги? Звертайтесь до контакт-центру ДП “ІОЦ Мінсоцполітики України” за номером (044)-494-19-10 або за електронною поштою callcenter@ioc.gov.ua.

Моніторинг ключових показників ввезення та обліку гуманітарної допомоги: презентовано новий дашборд

У рамках роботи Автоматизованої системи реєстрації та обліку гуманітарної допомоги презентовано новий аналітичний інструмент – дашборд “Гуманітарна допомога”. Створенням дашборду займалось Державне підприємство “Інформаційно-обчислювальний центр Мінсоцполітики”.

За посиланням https://www.ioc.gov.ua/analyticsHumanAid/  можна швидко та зручно подивитись інформацію про використання Автоматизованої системи, зокрема: 

  • кількість зареєстрованих гуманітарних вантажів;
  • кількість зареєстрованих декларацій;
  • кількість зареєстрованих отримувачів гуманітарної допомоги.

За допомогою дашборду можна слідкувати як за кількісними показниками, так і проводити аналіз ефективності використання нової системи за певний термін. 

Нагадаємо, Автоматизована система реєстрації та обліку гуманітарної допомоги почала діяти 1 грудня минулого року. Ключова мета системи  – забезпечити прозорий механізм ввезення та розподілу гуманітарної допомоги.

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ДОНОРА ГУМАНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ

Зразок листа “Пропозиція Донора” без визначення набувача

Зразок листа “Пропозиція Донора” з визначенням набувача