
Мільйони людей в Україні потребують термінової гуманітарної допомоги. Дехто покинув свої домівки разом з близькими в пошуках відносної безпеки. Дехто відновлює зруйноване життя. А більшість живе з обмеженим доступом до основних послуг.
Гуманітарні організації шукали спосіб надати цим громадам допомогу, якої вони вкрай потребують.
Чат-бот «Гуманітарна інформація UA» від України – це цифрова платформа, створена для підтримки громад, постраждалих від конфлікту в Україні. Вона була запущена у травні 2025 року у відповідь на міжвідомчий запит Робочої групи з питань готівки (CWG) та Робочої групи з питань підзвітності постраждалого населення (AAP WG), які визнали необхідність такої послуги.
Чат-бот був запущений Кластером екстрених телекомунікацій (ETC) у співпраці з українською технологічною командою Всесвітньої продовольчої програми , використовуючи їхній технологічний досвід та інновації.

25 користувачів у фокус-групі протестували нового чат-бота. Фото: WFP/Олександр Ситай.
Найважливіше те, що сервіс чат-бота орієнтований на нещодавно внутрішньо переміщених осіб, які найбільше стикаються зі своїми труднощами.
Довірене джерело перевіреної інформації
Розроблений як централізований інструмент одностороннього зв’язку, чат-бот Humanitarian Info UA надає постраждалим людям в Україні чітку, перевірену та актуальну інформацію про гуманітарну підтримку. Чат-бот зосереджується на гуманітарній грошовій допомозі, включаючи як грошову, так і натуральну допомогу, що надається широким колом гуманітарних організацій, що працюють в Україні.

Чат-бот використовує принцип готових відповідей на найчастіші запитання щодо гуманітарної грошової допомоги та виступає як посібник з інформації, найважливішої для постраждалих людей.
Найголовніше, що він може ділитися контактними даними гуманітарних організацій в Україні, які можуть допомогти. Його мета — служити надійною точкою входу для тих, хто шукає достовірну та конкретну інформацію в часи невизначеності.
Боротьба з дезінформацією та підвищення обізнаності про шахрайство
Окрім надання практичної інформації про допомогу, чат-бот також містить контент, призначений для підвищення обізнаності про заходи боротьби з шахрайством та запобігання поширенню дезінформації. Пропонуючи чіткі та послідовні повідомлення з одного перевіреного джерела, інструмент допомагає постраждалим особам приймати обґрунтовані рішення під час криз та переміщення.
«Цей інструмент розширює можливості гуманітарної спільноти швидко та ефективно надавати людям життєво важливу інформацію», – каже Максим Хмелюк, спеціаліст з управління інформацією ETC в Україні. «Він зменшує невизначеність і допомагає людям приймати обґрунтовані рішення під час переміщення та криз».
Розроблено для громад, разом з громадами
Чат-бот був розроблений та повністю профінансований ETC, яка в основі своєї роботи поклала конфіденційність користувачів та простоту. Примітно, що платформа не збирає особисті дані користувачів та розміщена на безпечній інфраструктурі, щоб забезпечити як цілісність інформації, так і операційну стійкість платформи.

ETC допомагає користувачам користуватися послугами чат-бота. Фото: ВПП/Максим Хмелюк
Задумана у грудні 2024 року, ініціатива чат-ботів пройшла ретельне тестування у два етапи: спочатку у січні 2025 року за участю 27 представників 26 агентств ООН, міжнародних неурядових організацій та громадських організацій; а потім у березні 2025 року за участю 25 представників постраждалого населення, включаючи внутрішньо переміщених осіб та евакуйованих. Ці етапи допомогли покращити взаємодію з користувачами та забезпечити відповідність інструменту потребам цільової аудиторії.
Чат-бот протестовано, відгуки враховано
У березні 2025 року ETC завершила другий етап тестування свого чат-бота Humanitarian Info UA. 25 користувачів-тестувальників, переважно внутрішньо переміщені особи, надали цінні відгуки щодо зручності використання та напрямків для покращення.
Загальні результати були позитивними — 92% вважають чат-бот простим у використанні, а 84% сказали, що контент корисний. Незважаючи на це, тестувальники позначили деякі технічні проблеми та перешкоди для зручності використання платформи. Вони також закликали до додаткових функцій, таких як розділ поширених запитань, багатомовна підтримка та більше прямих посилань на гуманітарні організації.
Розгортання розпочато
Використовуючи вищезазначені відгуки, ETC внесла зміни до чат-бота, перш ніж запустити новий сервіс для спільнот 1 травня 2025 року в Telegram та Viber, двох найпопулярніших месенджерах України:
- Телеграм @HumanitarianInfoUA_bot
- Вайбер @humanitarianinfoua
З моменту запуску попит на сервіс чат-ботів був демонстративно високим, особливо у південних та східних регіонах України, де йдуть бойові дії на передовій.
Вражаючі понад 16 000 користувачів отримали доступ до сервісу чат-бота, і наразі на платформі було надіслано 23 500 повідомлень від тих, хто шукає гуманітарної допомоги.
«Завдяки цьому боту люди, які постраждали від війни в Україні, мають доступ до надійного та актуального джерела інформації про багатоцільову грошову допомогу», – каже Александра Малукало з Управління з гуманітарних питань ООН у гуманітарних питаннях Робочої групи з питань грошових коштів, ключового партнера в проєкті чат-бота.
Важлива віха в цифровому гуманітарному реагуванні
Запуск чат-бота Humanitarian Info UA знаменує собою важливу віху у використанні цифрових інструментів для задоволення гуманітарних потреб.
Це знаменує собою ще один крок до того, щоб зробити гуманітарну підтримку швидшою, зрозумілішою та доступнішою для тих, хто її найбільше потребує, а також демонструє силу міжвідомчої співпраці та інновацій у наданні оперативної та гідної підтримки громадам, що переживають кризу.
Ознайомтеся з чат-ботом:
Відскануйте QR-коди нижче (наразі доступні лише українською мовою) або відвідайте ReliefWeb, щоб отримати більше інформації про те, як чат-бот допомагає поширювати оновлення щодо гуманітарної грошової допомоги3 з постраждалими громадами в Україні.
